Održana promocija knjige “Europsko ugovorno pravo i izazovi digitalizacije”
U prepunoj konferencijskoj sali hotela Salis održana je promocija knjige „Europsko ugovorno pravo i izazovi digitalizacije“ autora dr. sc. Anite Petrović, vanredne profesorice na Pravnom fakultetu Univerziteta u Tuzli i dr. sc. Enesa Bikić, redovnog profesora na Pravnom fakultetu Univerziteta u Zenici.
Ovo je ujedno i druga zajednička knjiga prof. dr. Petrović i prof. dr. Bikić koja, kao i prethodna knjiga „Pravo zaštite potrošača – obaveza informiranja i pravo na odustanak“ ima status univerzitetskog udžbenika.
Promotori knjige bili su: prof. dr. Jasmina Alihodžić, Pravni fakultet Univerziteta u Tuzli i prof. dr. Darko Radić, Pravni fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, dok je promociju moderirao prof. dr. Boris Krešić.
Kako je istakla prof. dr. Jasmina Alihodžić „ovo je zasigurno prvo djelo u Bosni i Hercegovini ali i regionu koje se bavi novim pravnim pravilima Evropske unije kojima se tradicionalno ugovorno pravo uvodi u digitalno doba. To je posebno značajno i za našu zemlju koja ima kandidatski status, jer je trasiran put koji treba slijediti i domaći zakonodavac“.
Prof. dr. Darko Radić ukazao je na vrijednost i značaj djela jer se bavi izuzetno važnim temama iz oblasti ugovornog prava kao što je odgovornost prodavca za usklađenost pametne robe, ali i digitalnog sadržaja i digitalnih usluga. Osvrnuo se na značaj regulacije i „besplatnih“ digitalnih ugovora, kada korisnici preuzimaju različite softvere, aplikacije, koriste društvene mreže, streaming multimedijskog sadržaja za koji ne plaćaju cijenu pa misle da je besplatno, a zapravo plaćaju svojim osobnim podacima. Kako je istakao „u ekonomiji podataka, osobni podaci imaju veću vrijednost nego novac“.
Knjiga „Europsko ugovorno pravo i izazovi digitalizacije“ bavi se aktualnim pitanjima i problemima koje moderne digitalne tehnologije i inernetske platforme stavljaju pred zakonodavce. Posljednjih godina javlja se potreba pravnog uređenja virtualnog internet prostora i po prvi put se donose i zakonodavne mjere kao odgovor na izazove digitalnog tržišta. Iz tog razloga autori su analizirali nove europske direktive, kojima se uređuju ugovori koji za predmet imaju pametne robe, te digitalni sadržaj i digitalne usluge koje svakodnevno koristimo i preuzimamo, a da pritom često nismo ni svjesni prava i obaveza koje iz toga proizlaze.
Knjiga je moderan udžbenik namijenjen studentima prava, ali i za praktičnu primjenu u praksi.